5 de novembre del 1927. Martín Serbò es lleva la vida amb un tret al cap. Ho fa tot sol en una habitació de lHotel Mansfield de Nova York. Qui va ser lestrella més gran del seu temps mor en la misèria, només amb set dòlars, records i moltes preguntes.
Abans que la bala tanqui lúltimaactuació, acompanyarem Martin en un viatge al passat. Una rememoració plena de culpes però també dèxits. Serem testimonis del naixement dun nou món
i de la seva caiguda. Viatjarem per lEspanya erma de finals del segle xix. Viurem el Londres industrial de principis del segle xx per arribar, finalment, a la consolidació de Nova York com la nova gran metròpoli mundial.
En cada racó, en cada estada, intentarem entendre què és el que empeny un home nascut en el no-res a ambicionar-ho tot. Compartirem cada caiguda, cada entrebanc fins a arribar a ser considerat lartista més important del seu temps. Tanmateix, darrere de la tenacitat i lambició shi amaguen renúncies. Tot té un preu i en Martin el va pagar arrossegant les persones que el van acompanyar.
Louise Smith, Charles Chaplin o Ada Holms són les veus que complementen el relat.
Serbò només és lanagrama dOrbes. La novel·la proposa un joc de miralls, una reconstrucció a partir de les peces disperses, de record i subjectivitat. Una història que reconstruirem a partir dextractes bibliogràfics de la vida de Marcelino Orbes, personatge
real en qui es basa aquesta ficció. Perquè de vegades necessitem explicar-nos una mentida per arribar a comprendre la veritat.